Beszámoló

2011-10-21

Az egész ott kezdődött, hogy márciusban a Bonyhádon megrendezett Nemzetközi Magyar Matematkaversenyen II. díjban részesültem.

Rögtön kiderült, hogy ezen tekintélyes verseny támogatói között több közéleti személyiség is szerepel, akik többé-kevésbé igyekeztek segíteni a szervezők és a tanárok mukáját. Ezek közül kiemelkedett Gál Kinga, EP-képviselőasszony, aki brüsszeli kirándulást ajánlott fel az I-II. helyezetteknek, ám a részletek akkor még nem voltak világosak. Később, körülbelül június végén kaptam levelet, hogy október 3-4. között kerül majd megrendezésre, és hogy nemcsak a belga fővárost látogatjuk meg, hanem további két várost is.

Így aztán a Liszt Ferenc Reptér 1. terminálban találkozott a csoport, ahol várt már minket az idegenvezetőnk és röviden elmondta a programot. Első alkalommal ültem repülőgépen, de rendkívül tetszett, hiszen másfél óra múlva már le is szálltunk Eindhovenben, ahonnan busszal folytattuk utunkat Brüsszelbe első megállónkhoz, Atomiumhoz. Ez a látványos épület mindössze 53 éves, de immár a város egyik jelképévé vált, a turisták körében nagy népszerűségnek örvend. Ezután belvárosi séta következett, sok érdekes látnivalóval. Láttuk, hogy Belgium lakói előszeretettel járnak kerékpárral anyagi és társadalmi helyzettől függetlenül, a többnnyelvűség gyakorlatban hogy műkődik, hiszen a város legtöbb lakója 2-3 nyelven beszél. A város lehetőségeit kihasználva fejlődik:hatalmas építkezésekbe, beruházásokba botlottam.A sokféleségnek több kézzelfogható jele is van. Sörkedvelők számára nagyon ideális hely, mert ez a belga kultúrához tartozik, egyik híres sörözőben például 2004 fajta márka kapható, több igazi egzotikus országból származik. Sajnos ennek a nagymértékű bevándorlásnak sok negatív hatása is van, például a bűnőzés terén. Emellett az utcákon levő szemét sem válik a fővárosiak becsületére.

Ebéd közben derült ki, hogy a bár belga konyha eléggé jó hírnévvel bír, a magyar gyomornak nem túlságosan ismert és nem is igazán laktató. Itt az étkezési szokások másak, mint nálunk, leginkább a tengerből szerzik be, és nem is fűszerezik. Nagyon büszkék nemzeti ételükre, a sült krumplira, melyet ők találtak ki. Szintén a városban található az Ízek utcája, ahol számos ország nemzeti ételeit lehet megkóstolni. Délután mentünk utazásunk célpontjához, az Európai Parlamentbe. Ott egy szigorú ellenőrzés után fogadott minket a képviselőasszony, aki bemutatta az intézmény látogatható részét, röviden ismertette parlamenti mukáját. Többek közt a matematika világban betöltött szerepéről beszélt, és hogy miként tükröződik ez kontinensünk nyugati felében.

Ezután egy kis szabadprogram után mentünk szálláshelyünkre, Antwerpenbe. Másnap ezen kikötővárosban kezdtük a programot, láthattuk hogyan ébrednek a belgák, mivel kezdik a reggelt. Ebben a városban is sok értékes műemlék található, leghíresebb talán a Schelde folyó partján fekvő régi vámház. Itt is mindenféle kor, irányzat alkotásai megtalálhatóak, a tenger közelségének köszönhetően sok minden érkezett a századok folyamán.

Utolsó úticélunk Gent városa volt, ami leginkább egyetemeiről ismert, és a Schelde két partján épült fel. A középkorban Észak-Európa egyik gazdasági, kereskedelmi csomópontja volt, rengeteg céhház található itt, legtöbbjük belga szokás szerint ma már sörözőként műkődik tovább. Mint már említettem a városban nagyon sok a fiatal, így egymást érik a szórakozóhelyek, ahol teljesen legális a könnyű drogok fogyasztása. Itt is volt némi szabadidő, lehetőség adódott egy sétára a folyóparton, ami mozgóhídakkal van összeötve. Végül október 4-én, kedden este repültünk vissza Budapestre, ahonnan csütörtökön jöttem haza. Európa, az európaiság megismerése hosszú időt igényel, talán ebből sikerült egy kis ízelítőt kapnom sok érdekes és értékes ember társaságában.

Sandy Endre Kristóf, XII. E

Venczel József esszéverseny
2024-06-12

AI: segítség vagy veszélyforrás? Iskolánk filológia szakos diákjai dobogós helyezéseket értek el a Venczel József esszéversenyen

A ballagás programja
2024-06-04

Június 7-én kerül sor a végzős diákjaink ballagási ünnepségére.