Lego tábor

Beszámoló
Legó tábor 2013. Szeptember 1-7 - Eforie Sud

Lego tábor

Bár az indulás időpontja nem volt a legkellemesebb (hajnali 5), és az is hamar kiderült, hogy nem a lányok lesznek többségben, mégis életem egyik legkedvesebb élménye marad ez a tábor.

Az utazás nagyon jó hangulatban telt, hamar megérkeztünk.

Nem sokkal ez után ismertették velünk a „komor és szomorú” tényeket... A programban volt napi 6 óra, amikor lent voltunk a konferencia teremben és programoztuk a robotokat, illetve előadásokat hallgattunk. Kedd este csoportokra osztottak minket iskolák szerint: csíkiak a gyergyóiakkal, az udvarhelyiek pedig a keresztúriakkal kerültek egy csapatba. Vízzel kapcsolatos témákból kellet másnap délutánig felkészülni, mint pl. Az ember és a tenger-avagy vízszintszabályozás; Tengerparton előforduló természeti erők mérése; Halászat stb.

Ezekből bemutatókat készítettünk, amiket elő is adtunk a debreceni mentorok előtt.

A tanulás mellet ez a tábor egy válogató is volt kétféle Lego versenyre: a Kutatók éjszakájára, illetve az FLL-re (FIRST LEGO LEAGUE), melyekre Debrecenben kerül sor még ebben az évben. A döntésben a mentorok, illetve a tanárok mérlegeltek a táborban nyújtottak alapján bizonyos szempontok szerint. Az eredményt pénteken közölték a csapatokkal.

Napközben ebéd után volt 3 óra szabadidőnk, amit általában a tengerparton töltöttünk, illetve este, vacsora után is kimehettünk (ha éppen nem volt más feladatunk).

Egyik este/éjjel átépítettük a robotjainkat, hogy jól működjön emelkedőre is. Az eredeti elképzelés ellenére - ami hat egyforma robot lett volna - mi természetesen hat különböző robottal jelentünk meg, amelyek végül megfeleltek a célnak.

A szállás és a kaja is jó volt és elég is, bár a fiúk erről tudnának mesélni. A társaság volt az, amit semmire sem cseréltem volna, mert mindig sokat nevettünk és vigasztaltuk egymást, ha a programunk Fatal Error-t írt ki (azaz, ha összeomlott) és negyedórai munkánk ment kárba.

Szerintem mindenki szívesen maradt volna még, de reménykedünk - legalábbis én biztosan - hogy lesz lehetőségünk ilyen táborban részt venni a jövőben is.

Itt nem csak új dolgokat tanultunk, láttunk, hallottunk, tapasztaltunk, de számos baráttal is gazdagabbak lettünk, és felejthetetlen élményekben is volt részünk.

Mindenki figyelmébe ajánlom a Lego robot kört, akit érdekel a téma, mert viszonylag egyszerű, emellett pedig még élvezetes is.

Végül pedig meg szeretnénk köszönni a debreceni National Instruments mentorainak, hogy a foglalkozásokat részünkre megszervezték. Ugyanakkor köszönjük mindenkinek, aki lehetővé tette, hogy robot körre járhassunk és egy hetet ingyen a tengerparton szórakozva tanulhassunk.

Baló Timea (X.E)

Venczel József esszéverseny
2024-06-12

AI: segítség vagy veszélyforrás? Iskolánk filológia szakos diákjai dobogós helyezéseket értek el a Venczel József esszéversenyen

A ballagás programja
2024-06-04

Június 7-én kerül sor a végzős diákjaink ballagási ünnepségére.