Ami Kunszentmártont és Csíkszeredát összeköti

2015-04-28

Az idei tanévben megpályáztuk a Határtalanul testvérosztály-programmal járó támogatást és így lehetőségünk nyílt két közös hétvégét a Kunszentmártoni Gimnázium és Szakképző Iskola tanulóival tölteni.

Az első ilyen hétvégén (2014 november 5. és 8. között) a kunszentmártoniak látogattak meg minket. Szerda este érkeztek, mi másnap reggel találkoztunk velük, 8-tól 9-ig különböző ismerkedési játékok folytak. Ez után, előzetes elosztás alapján különböző órákat látogathattak, amit robotbemutató követett (Csonta Ildikó informatikatanárnő vezetésével Bagoly Kunigunda, Farkas Tímea, Bajkó Áron és Lőrincz Szabolcs előadásában), majd a díszterem és az iskolamúzeum megtekintése. Ebéd után vendégeinknek a Csíksomlyói kegytemplomot mutattuk meg és egy kiadós kürtőskalácsparti után közös táncházat tartottunk a kantinban.  Másnap, pénteken vendégeink ellátogattak Csíkszentmártonba, megnézték a Nyergestetőt és Kézdivásárhelyt is. Nekünk azalatt rendes tanítási nap volt, szombaton viszont már együtt kirándultunk Farkaslakára, Tamási Áron szülőházához és Szejkefürdőre, Orbán Balázs sírjához. A székelyudvarhelyi ebéd után a Hargitán rövid(?) gyalogtúrát tettünk a Kalibáskőhöz. Este búcsúbulit tartottunk a kantinban és elköszöntünk  magyarországi vendégeinktől a mihamarabbi viszontlátás ígéretével.

A második hétvégére március végén került sor (2015 március 28. és április 1. között).  Szombaton, március 28.-án este érkeztünk Kunszentmártonba, ahol kis fogadással örvendeztettek meg vendéglátóink, majd elfoglaltuk a számunkra kijelölt szálláshelyet Cserkeszőlőn. Vasárnap  közösen kirándultunk Hódmezővásárhelyre, itt a város központjában tett rövid reggeli séta után megnéztük az Emlékpont múzeumot. Napfényes szegedi sétát tettünk a dóm és a főtér környékén. Ez után Ópusztaszer következett, a Feszty-körkép megtekintése. S nem átkozott el Pusztaszer, bár hirtelenjében nem Ady jutott róla eszünkbe. Hazafele a kunhalom-legendákkal ismerkedtünk. Hétfőn délelőtt órákon(történelem és kémia) és egy finomságokkal kecsegtető diákönkormányzati választáson vettünk részt, a tornateremben pedig közkívánatra megismételtük a robotbemutatót. Megtekintettük a késő barokk stílusúSzent Márton plébániatemplomot (a bátrabbak még a toronyba is felmehettek), és  egy érdekes  régészeti gyűjteményt. Az Anna cukrászdában pizzáztunk, délután pedig, mielőtt kellemeset lubickoltunk volna a cserkeszőlői élményfürdőben, a szarvasi Mini-Magyarországot jártuk be. Másnap meglátogattuk a Talmácsi cukrászatot és betekintést nyerhettünk némely sütemények elkészítétésébe, végül mindenki kapott két gombóc fagylaltot. Ellátogattunk a városházára és végignéztünk egy szabadtéri baranta-bemutatót. Délután a helytörténeti múzeum kiállítására vittek el bennünket, majd táncházban rophattuk-bár nem hajnalig, mert másnap haza kellett induljunk. Hazafele kicsit lerobbant a busz, amiértis egy órát üldögéltünk a Dél-erdélyi autópályán, de annál vidámabban tértünk otthonainkba.

Mindent összevetve nagyon szép, izgalmas és tartalmas hétvégéket hozott ez a pályázat, barátságok születtek, hasonló érdeklődésű emberekkel találkozhattunk.

Gondolatok a kirándulásról:

Kissé hideg volt és szeles az idő, aminek következtében sokan meghűltek, de azért jó volt .(Bilibók Karola)

Nagyon tetszettek a szarvasi Arborétum-beli makettek, igazán kedves épületecskék voltak. Meg természetesen a játékvonatok! (Bagoly Kunigunda)

Furcsa volt, hogy vasárnap nem tartanak nyitva az üzletek, pedig a hosszú út után azért lett volna, amit vásároljunk…szerencsére voltak kedves tulajdonosok, akik megengedték, hogy vásároljunk J- (Molnár Roland)

Megrázó volt az Emlékpont, de fontos, hogy ilyen kiállítások legyenek, ismernünk kell a múltunkat. (Gergely Szabolcs)

Szép volt Szeged. A Tisza-part különösen, és az egész város kitavaszodott, mindenhol sütött a nap és itthonhoz képest egészen meleg volt. Aztán persze visszkaptuk ezt Pusztaszeren, ahol majd lekapott a szél a lábunkról, de az is tetszett. A szállások is kényelmesek voltak, elég kellemes ellátásban részesültünk. ( Barok Emese)

Jó volt a kilátás a szobánkból.(Kelemen Tamás)

A szeles, hideg városi séta után jól esett az élményfürdő-beli lubickolás. Az ételek is egész jók voltak, ízletesek.(Virág Apor István)

Igazán finom kávét ihattunk az egyik pékségben, szívesen visszamennék csak azért.(Bogács Emőke)

Nagyon szép volt a katolikus templom és kedves volt a pap, aki bemutatta az egészet. Izgalmas volt felkapaszkodni a toronyba, de mindenképpen megérte a kilátásért! Nagyon tetszett még a baranta-bemutató és a táncház. (Farkas Tímea)

Érdekes volt beöltözni  népviseletekbe a helytörténeti kiállításon. A legmegnyugtatóbb mégis az úszás volt. (Balázs László)

Szegeden csodálatosat sétáltunk, meg Pusztaszeren is, csak ott már elég hideg volt. Az emlékhely azért mégis szép és kellemes a szemnek. Jó volt a városban nézelődni is, látni, hogy ott már közeleg a tavasz. Az albán pékség viszont mindent megért! (Bogos Réka)

Elég jó volt. J(Anghel Anna)

Tetszett nagyon a szálláshelyünk, az úszás, a cukrászda meg a táncház. (János Zsombor)

Kedvesek és barátkozóaz voltak a kunszentmártoniak. (Molnár Tímea)

Jó volt megint együtt lenni az osztállyal. Kitaláltunk és végigjátszodtunk egy játékot, amiben én  nyertem. (Molnár Bernadett)

Mindent összetéve tartalmas kirándulás volt. A sok séta, a társaság, a szabadidős tevékenységek jól meg voltak szervezve,  jó volt együtt lenni az osztállyal. (Demeter Kamilla)

Szöveg:Juhász-Boylan Kincső(XI.E), képek: Bogács Emőke és Bogos Réka(XI.E)

Venczel József esszéverseny
2024-06-12

AI: segítség vagy veszélyforrás? Iskolánk filológia szakos diákjai dobogós helyezéseket értek el a Venczel József esszéversenyen

A ballagás programja
2024-06-04

Június 7-én kerül sor a végzős diákjaink ballagási ünnepségére.