Beszámoló a Hauer Erich fizikaverseny eseményeiről

2015-05-05

A versenyre 2015. április 25.-én, szombaton került sor, miután az azelőtti héten az időhöz mérten alaposan felkészültek diákjaink, név szerint:Balázs-Bécsi István XI.F,Berei Szidónia X.F,Boldizsár Zoltán XI.E,Csutak Gergő XI.F,Dávid Tamás XI.F,Kardos Krisztina XI.C,Kovács Ádám XI.E,Nagy Andrea X.F,Péter LorándX.F és Portik Attila X.C.Kísérő tanárként jelen volt: Varga László iskolaigazgató és Halász Gyöngyvér fizika szakos tanár.

Az indulásra pénteken került sor kora délután mikrobusszal. Az út során semmi probléma nem került, estére oda is értünk a dévai Téglás Gábor Iskolaközpont bentlakásához. Ott az iskolaigazgatók szívélyesen üdvözölték egymást, majd a kapus megmutatta szálláshelyünket.. Este sétát tettünk városban, majd alvásra hajtottuk fejünket, hogy jól szerepelhessünk a másnapi megmérettetésen.

Másnap  reggeli után (melyet érdekes módon együtt fogyaszthattunk az éppen azokon a napokon Déván kiránduló X.E és IX. F osztályokkal) kis szünet után kezdetét vette a verseny klasszikus, feladatmegoldó szakasza, miután elrendezkedtek az adott diákok az osztálytermekben (név szerint Berei Szidónia, Kardos Krisztina, Boldizsár Zoltán és Portik Attila). Ezután nem sokkal az esszék bemutatása következett. Itt két csapattal képviseltük az iskolát, az egyikben Balázs-Bécsi István, Dávid Tamás és Kovács Ádám vettek részt, míg a másikat Nagy Andrea és Péter Loránd alkották. Ennek végeztével az ebédre került sor, majd talán a nap legérdekesebb részére, a fizikai jelenségek bemutatására, magyarázására, vagy másképp  szólva:kísérleteket láthattunk. Itt volt sok néznivaló, sok ügyes próbálkozás, sajnos mindenkinek nem jött össze. Így járt előbb Csutak Gergő is (és segítői), akinek elsőre nem sikerült bemutatnia második kísérletét az amúgy saját építésű elektromos eszközén. Szerencséjének és tudásának hála, másodjára sikerült, így aztán látványos bemutatót láthattunk az elektromos töltésekkel, amelyek segítségével egy labdát pattogásra bírt két függőleges falacska között.

Míg a tanárok javítottak, és elbírálták ki legyen a díjazott az esszék- és kísérletek kategóriájában, mi az iskolaközpontban élveztük szabadidőnket, például asztaliteniszezéssel vagy képek készítésével. Mikorra eredmények lettek, összegyűlt mindenki az iskola dísztermébe(tulajdonképpen aulájába), és feszülten figyelte, mi a tanárok határozata. Végül sok izgulnivaló nem volt, minden diákunk díjazott lett.

Eredmények:

o   II.:  Nagy Andrea és Péter Loránd

·       Kísérletek:

o   I.:   Csutak Gergő

* Megemlítendő, Portik Attila különdíjat nyert el, ugyanis a legtöbb pontot szerezte a versenyen. Külön kiemelendő, hogy a tízéves verseny történelmében egyedüliként maximális pontot ért el, 100-ból 100-at.

Miután az eredményhirdetés lefolyt, szabadidő-töltésként a városban tettünk sétát és ünnepeltük meg sikerünket.Másnap a reggeli után buszra ültünk, hogy egy szebeni kitérővel hazatérjünk. Ott meglátogattuk a szép, felújított, történelmi városközpontot, melyet az igazgató úr bemutatója kísért. Megtekintettük a hazugok hídját, az evangélikus templomot, és a mellette álló híres Brukenthal gimnáziumot, illetve múzeumot. A főtéren álldogálva különös vendégre lettünk figyelmesek (aki igazából nem is mondható vendégnek Szebenben). Nem másra, mint egy fizikatanárra, egy elég híresre, csak nem föltétlenül a fizika miatt. Románia első emberét láttuk meg, Klaus Iohannis elnök urat, aki felesége kíséretében a római katolikus templomban vett részt német nyelvű szentmisén. A különös „találkozás” után mindenki szabad sétát tett a városban, majd hazautaztunk. Ugyancsak problémamentesen –városkánkig. Ugyanis nem sokkal beérkezésünk után ellenőrzésben volt részünk. Szerencsére mi kis időzés után továbbmehettünk, a buszos társaságnak viszont még lettek intéznivalói a papírokkal.

Összességében elmondható, hogy ez egy kiváló kirándulás volt, ahol a versenyzés a szórakozással megfelelően volt egybekötve. Köszönet és hála illeti felkészítő tanárainkat a szép eredményekért, ugyanakkor az iskolának is megköszönjük, hogy részt vehettünk ezen kiránduláson és a versenyen.

Írta: Péter Loránd X.F

Venczel József esszéverseny
2024-06-12

AI: segítség vagy veszélyforrás? Iskolánk filológia szakos diákjai dobogós helyezéseket értek el a Venczel József esszéversenyen

A ballagás programja
2024-06-04

Június 7-én kerül sor a végzős diákjaink ballagási ünnepségére.