Liceul Teoretic Márton Árondin Miercurea Ciuc
v? invit? în ziua de 3 aprilie 2013, la orele 10.00 s? participați la Concursul de competențe lingvistice în limba român? pentru minorit?ți    
 
Carte frumoas?, cinste cui te-a scris! Ediția a XI-a

în cadrul s?pt?mânii S? Útii mai multe, s? fii mai bun!

" /> Liceul Teoretic Márton Árondin Miercurea Ciuc
v? invit? în ziua de 3 aprilie 2013, la orele 10.00 s? participați la Concursul de competențe lingvistice în limba român? pentru minorit?ți    
 
Carte frumoas?, cinste cui te-a scris! Ediția a XI-a

în cadrul s?pt?mânii S? Útii mai multe, s? fii mai bun!

" /> Liceul Teoretic Márton Árondin Miercurea Ciuc
v? invit? în ziua de 3 aprilie 2013, la orele 10.00 s? participați la Concursul de competențe lingvistice în limba român? pentru minorit?ți    
 
Carte frumoas?, cinste cui te-a scris! Ediția a XI-a

în cadrul s?pt?mânii S? Útii mai multe, s? fii mai bun!

" />

Carte frumoas?, cinste cui te-a scris!

2013-03-14

Liceul Teoretic Márton Árondin Miercurea Ciuc
v? invit? în ziua de 3 aprilie 2013, la orele 10.00 s? participați la Concursul de competențe lingvistice în limba român? pentru minorit?ți    
 
Carte frumoas?, cinste cui te-a scris! Ediția a XI-a

în cadrul s?pt?mânii S? Útii mai multe, s? fii mai bun!

 

Concursul se adreseaz? tuturor elevilor din clasele V-XII de la Úcolile cu predare în limba maghiar?, din județele MureÚ, Covasna Úi Harghita.

Concursul include o singur? prob?, scris?, de dou? ore, iar subiectele pentru fiecare nivel de studii vor fi elaborate de c?tre membrii Comisiei de evaluare a Concursului, numit? prin  decizie de c?tre Inspectorul de specialitate,

prof.  Moraru Dr?ghici Dorina – preÚedintele comisiei.

Înscrierile se pot face doar prin email la adresa concursminoritati@gmail.comîn perioada 07.03.2013-18.03.2013.

La acest concurs vor participa un num?r de 250 de elevi, gimnaziu Úi liceu, iar înscrierile vor fi sistate în momentul complet?rii locurilor anunțate.

Transportul elevilor /profesorilor însoțitori va fi suportat de participanți.

Valoarea Premiilor acordate elevilor va fi asigurat? de sponsorii Úi partenerii Concursului: Asociația Comunitar? Româneasc? - Miercurea Ciuc și Fundația LiceuluiMárton Áron.

 

Organizatori,

Director, prof. Varga László

Director adjunct, prof. Juhász-András Réka                              

Profesor metodist, Maria Sturzu

                                                            

În atenția catedrei de limba Úi literatura român? a Úcolilor cu predare în limbile minorit?ților naționale, clasele V-XII

Argument, justificare, context:

Pornind de la dezvoltarea competențelor pe care le vizeaz? Programa de limba Úi literatura român? pentru gimnaziu Úi ajungând pân? la o exprimare corect? gramatical, coerent? Úi fluent?, se simte nevoia organiz?rii unor activit?ți extracurriculare ce au în vizor înv?țarea funcțional? a limbii române de c?tre elevii care aparțin minorit?ților. Organizarea acestui tip de concurs ce vizeaz? competențele lingvistice de comunicare în limba român?, atât scris, cât Úi oral, reprezint? un exercițiu lingvistic elocvent, în afara orelor de clas?. Într-o zon? preponderent maghiar? a fost Úi r?mâne o provocare pentru elevi Úi pentru profesori deopotriv?, înv?țarea Úi receptarea limbii române, aceasta nefiind limb? matern?. Existența unui mediu multietnic Úi multicultural necesit? o cale de cunoaÚtere în primul rând de natur? lingvistic? mult mai ampl?, dar Úi mai controversat? decât în orice alt? zon?. St?pânirea comunic?rii în limba român? a elevilor, care nu au alt? oportunitate de exprimare decât în cadrul orelor la care se pred? acest obiect de studiu, devine pe zi ce trece din ce în ce mai provocatoare Úi acest aspect trebuie s? fac? obiectul preocup?rilor noastre, ale profesorilor de specialitate, atât în cadru curricular, cât Úi extracurricular.

Obiectivul general – Dezvoltarea competențelor lingvistice în limba român? pentru elevii de gimnaziu Úi liceu ai minorit?ților.

Obiectivele specifice ale proiectului– dezvoltarea competenței de a  lectura/recepta un text necunoscut în limba român?; practica rațional? Úi funcțional? a limbii; fixarea Úi aprofundarea unor elemente de construcție a comunic?rii scrise în limba român?.

Grupul țint?– elevi ai claselor V-XII din Úcolile cu predare în limba maghiar?, profesori de specialitate, profesori îndrum?tori, p?rinții elevilor.

 

Rezultate aÚteptate ca urmare a derul?rii concursului:

Se aÚteapt? din partea organizatorilor, dar Úi a participanților, ca printr-o prezenț? nu atât numeroas? din partea elevilor, cât mai ales valoroas?, s? se ridice nivelul de a acorda atenție dezvolt?rii competențelor lingvistice în limba român?, privind elevii vorbitori de alt? limb? matern?. Organizarea unei astfel de activit?ți sper?m s? reprezinte, ca Úi pân? acum, o invitație adresat? elevilor  la a avea curaj pentru a comunica mai mult Úi mai corect în limba român?. Se urm?reÚte ca, prin participarea la acest concurs, elevii s? îÚi testeze competențele de exprimare scris? în limba român? Úi s? se acomodeze cu ceea ce presupune un examen de specialitate.

                prof. metodist, Maria Sturzu

Documente:

/userfiles/files/Invitatie concurs 2013.doc

/userfiles/files/Concurs competente de limba romana pentru minoritati_2013_ Harghita.zip

/userfiles/files/Formular inscriere 2013_Concurs minoritati Harghita.doc

/userfiles/files/Regulament de organizare_2013.doc

/userfiles/files/Structura subiectului carte frumoasa_2013.doc

Miért támogasd egyesületünket a jövedelemadó 3,5%-val?
2024-05-04

Hogy miért támogasd egyesületünket? Mert a támogatásoknak köszönhetően számos rendezvényt, versenyt, tevékenységet tudtunk és tudunk megvalósítani.