Tanulmányi kirándulás avagy tájékozódni próbáltunk

2010-04-29

Az utazás szendergéssel, az elmulasztott reggeli vagy tízórai elfogyasztásával és beszélgetésekkel telt. Időközben a tanárnő felhívta a figyelmünket, hogyan használhatjuk ki kellemesen és hasznosan a buszozás pillanatait. Hallhattunk a mellettünk haladó vidék történelmi vonatkozásairól, híres személyiségeiről valamint jelenlegi arculatáról.

Dél körül érkeztünk meg kirándulásunk egyik fő célpontjához, az „Orvosihoz”.  A Marosvásárhelyi Orvosi Egyetem épülete előtt gyülekezve kezdtük átvenni a hangulatot, amelyet a robosztus központi épület és az előtte terülő barátságos kis park árasztott csábítóan felénk. Nemsokára besétáltunk, és kedves fiatal kísérőnk - Dr. Papp Zsuzsa tanársegéd – társaságában, magyarázattal egybekötött látogatást tettünk az egyetem anatómiai múzeumában. Itt az emberi test minden egyes részecskéjéről találhatók igen szemléletes, csodálatra méltóan aprólékos preparátumok. Az ezután következő bonctermi látogatás híre sokunkban félelmet ébresztett, ám a tényleges látvány senkit sem ijesztett el. Újabb kísérőnk - Dr. Csedő Károly - társaságában jártunk az egyetem növénygyűjteményi tárában, a gyógyszerészeti laborban, egy előadóteremben, a botanikus- és a gyógynövénykertben valamint megcsodálhattuk a legújabb fogorvosi műszereket. Az időközben elhangzó beszélgetések során bátran kérdezgettünk, nem kevés dologban letisztultabb képet kaptunk az egyetemről, az egyetemi Életről...és nem csak az egyetemiről. Az itteni látogatás a „istálló”, azaz a kísérleti állatkák(egerek, patkányok és nyulak) megtekintésével zárult. Rövid séta következett a városban, majd tovább indultunk Kolozsvár felé.

Kolozsváron a Betlehem Kata Diakóniai Központban vacsoráztunk, majd elszállásoltak. Egy rövid esti séta után a gyönyörűen kivilágított városközpontban, szállásunkra visszatérve nyugovóra tértünk, hogy erőt gyűjtsünk a következő mozgalmas nagyvárosi naphoz.

Másnap, reggeli után egyből utunkra indultunk a Babes Bolyai Tudományegyetemre, ahol kimondottan a biológia kart ismerhettük meg közelebbről. Itteni kísérőnk- Dr. Jakab Endre tanársegéd - szintén az egyetemről és történetéről beszélt, majd megnéztük a növény- és maggyűjteményeket, a növényanatómiai tanszéket, az egyetem élőállat-kiállítását, az állattani múzeumot(ahol elképesztően sok faj megtalálható). Ezek után egy egészen újszerű műszerekkel felszerelt laboratóriumban egy kísérlet szemtanúi lehettünk, majd egy újabb laborban megismerkedhettünk az egyetemen  használt mérő- műszerekkel és rendeltetésükkel. Szabadidős program következett a városban, majd a délutáni órákban hazaindultunk.

Pénteken este minden egyes ember úgy szállt le Csíkszeredában az autóbuszról, hogy élménydús két nap és számos tapasztalat volt a tarsolyában. Egyes szándékok megerősödtek, mások megszűntek, de mindenképpen nagyban tágult a nézőpontunk a világban rejlő és ránk váró lehetőségekről.

Fehér Beáta XI.C

Venczel József esszéverseny
2024-06-12

AI: segítség vagy veszélyforrás? Iskolánk filológia szakos diákjai dobogós helyezéseket értek el a Venczel József esszéversenyen

A ballagás programja
2024-06-04

Június 7-én kerül sor a végzős diákjaink ballagási ünnepségére.